Jeg booker oftest alle vores flybilletter 4-6 måneder i forvejen, for at få de bedste priser, der er nemlig rigtig meget at spare hvis man er i god tid. Jeg foretrækker klart SAS og Norwegian og har selvfølgelig Norwegians Reward program – som altså absolut virker, hvis man flyver meget (vi har efterhånden fri fast track, pladsreservering og bagage) og hos SAS har jeg været Eurobonus medlem siden 2004, men har ikke før nu sådan rigtig sat mig ind i tingene. Der er altså rigtig meget at komme efter, venner
De har en feature som hedder noget i stil af ‘place a bid and get an upgrade’.
Det prøvede jeg så til denne morgens flyvning. Hvis jeg ikke husker meget forkert, gav vi omkring 500,- per snude for billetten Kbh-Rom Fiumicino. Jeg lavede så et bet på 365,- kr. – som var det mindste beløb jeg kunne byde på (computeren foreslog omkring 100 kr. mere). 36-48 timer inden afgang får du så besked via mail/app, om dit bud/bet er gået igennem. Vores blev accepteret og vi er nu blevet upgradet, for 365,- kr per snude, til følgende (needless to say; jeg booker altid de billigste billetter, hos SAS plejer de at hedde Go Light)
- lounges adgang i Kbh lufthavn
- Sædevalg (fra række 1, vi har valgt række 3, så jeg ikke behøver at sætte min taske op i bagagerummet)
- Måltid ombord
- Fast track
- Priority boarding
Armen altså – Just Saying! – det er sgu da en upgrade der vil noget. Jeg tror ikke at der er særlig mange der er klar over disse muligheder
CO2-bevidste
SAS er også meldt ind i klimakampen om nedsættelse af CO2. Det er jo først for nylig at man for alvor er begyndt at italesætte dette enorme og yderst bekymrende faktum – hvor stor udledning af CO2 flyvning er med til at bære ansvar for. Det har altså virkelig sat endnu mere gang i mine tanker omkring alt vores flyveri. Hvordan filen skal vi komme omkring det. Hurtigt. Og ikke bakke op om udledning af COv2? Jeg har ikke tilnærmelsesvis fundet en løsning endnu, men kan fortælle at SAS blandt andet fortæller, at
Vi arbejder fortsat med at reducere vores klimapåvirkning. Det gør vi blandt andet gennem investeringer i nye fly, teknologiske fremskridt og smarte løsninger. Vi CO2-kompenserer også for alle ungdomsbilletter, og pr 1. februar (2019) kompenserer vi også for alle vores EuroBonus-medlemmers rejser med SAS
Øhh – Det er gratis at blive medlem af SAS’ Eurobonus program. Så hvis du ikke er det endnu og skal ud at flyve med dem, er det da en super god ide at blive det
Jeg har altid været vild med SAS 😎💝🙏👌🏽
Det er klart, at jeg med min upgrade også bare kunne have været super heldig. Men jeg flyver jo tit med dem og kan jo godt se at samtlige sæder på de forreste rækker er tomme. Så mon ikke der er noget at komme efter? Måske indtil alle, eller mange, finder ud af det? Og så vil priserne self gå opad. Nu ser vi, om det bud vi har lagt ind (også 365,- per snude) på vores hjemtur på onsdag, også går hjem.
Følg med mig på
Instagram: @iamwine_jenniferdelaloca, på FaceBook og her på bloggen