Reklame og tips til markedsføring

Jeg har mange kasketter på i vores lille biks, én af dem er at udvikle og sælge de mange forskellige vin- og mad events vi laver hvert år. I Montalcino i Toscana, hvor brunelloen jo kommer fra, afholdes der hvert år sidst i februar måned, noget man kalder ‘Benvenuto Brunello’. Det betyder ‘Velkommen Brunello’ og man byder her altså velkommen til den nye årgang. I år bliver det 2014 (som i øvrigt ikke er den bedste årgang, læs evt mere her)

I Danmark er vi mange der er glade for Brunello, men sådan har det ikke altid været og selvom rigtig mange nu ved hvad Brunello di Montalcino egentlig er, er der stadig dels meget at komme efter men der er også et kæmpe benarbejde som skal til, for fortsat at udbrede budskabet.

Så vi laver hvert år, i forlængelse af Benvenuto Brunello i Montalcino, vores egen ‘velkommen til vinen’ herhjemme i lille København. Det foregår inde på vores restaurant L’Enoteca di Mr. Brunello, der er altid ret meget rift om pladserne (vi har ikke mere end maks 40 seats per aften), programmet er spækket med fantastisk mad og jo en lang række brunelloer + alt det løse, så der er rigtig lagt op til fest og farver (læs evt med her, hvis du er interesseret)

How to?

Men jeg kan love Jer for, at jeg hvert år (det er fjerde år i træk at vi nu laver det) altid, altid er hundeangst for resultatet. Det er jo i første instans mig der via marketing skal sørge for at restauranten bliver fyldt op. Hold nu k… hvor jeg skælvede første år vi lavede det. Det blev heldigvis en succes – men hold nu op, hvor jeg ikke regnede med det! Man kommer aldrig til at kunne hvile på laurbærrene når man skal lave events, project management og lignende. Nu er programmet heldigvis endelig klappet og klart, og hvordan får man det så solgt? Det er jo en langvarig og on-going proces. Det man gør er at starte. Som vi gjorde for fire år siden. Man bliver standhaftigt ved med at tale med folk om det, dvs fortælle, hvad der kommer til at ske. Og bevares, følger op med reklame på sociale medier – jeg er ikke meget for de traditionelle, det er er yderst sjældent at jeg laver reklame i blade/aviser, som i aldrig. Næste step er kundepleje. Dvs være så god til det man laver, at ens gæster/kunder kommer tilbage. Og meget gerne siger det videre. I takt med det hele for man lavet maillister, gerne forskellige afhængige af folks interesser i en. Vi har pt tre forskellige lister som vi sender ud til. Dem der får mulighed for at købe billetter først, er vores Mr. Brunello Club medlemmer. De har alle nu modtaget en mail for få minutter siden med link til at kunne købe seats. I morgen kl. 16.o0 får alle de som har skrevet sig på vores vin event liste en mail med købe-links og til sidst vores øvrige mailliste efterfulgt at reklame på FB, Instagram og i selve restauranten. Det er kort fortalt kommondovejen

Følg med mig på

Instagram: @iamwine_jenniferdelaloca, på FaceBook og her på bloggen

Få nyheder fra

Jennifer Russo

direkte i din indbakke

Scroll til toppen